2015-02-27

Färgglatt


Jag har varit ute och rest ett par dagar och försöker hinna ikapp nyhetsflödet.

Tydligen har Statstelevisionen undersökt näringslivstopparnas hudfärg, blivit söndertwittrad och sedan pudlat. En märklig historia.

Det påminner mig om när jag en gång i hastigheten råkade beskriva Jan Stenbeck som blekfet. Offentligt. Fast på ett fint och kärleksfullt sätt.

Ett par timmar senare kom ett fax från Stenbecks kontor i New York. I detta påpekade han att rödfet vore en bättre beskrivning, eftersom han ständigt måste brusa upp för att hans medarbetare skall få något vettigt gjort. Alternativt brunfet, efter helgens fisketur i trakterna av Bahamas. Rätt skall vara rätt.

Själv känner jag mig en smula grågrön, efter att ha groggat på flyget och sedan åkt i världens varmaste taxi. Doftsatt med Wunderbaumgran.

Eller för att citera en bekant "Nej, jag är inte färgad. Jag har alltid varit svart."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.